בעיות במערכת העיכול

בעיות במערכת העיכול

להפחית את הסימפטומים

אחת המערכות המורכבות בגופנו היא מערכת העיכול: היא מכילה הרבה איברים שחייבים לפעול בהתאמה אלו עם אלו, וסימביוזה הינה בגדר חובה כדי שהגוף יתפקד כמו שצריך. מספיק שאחד האיברים המצויים במערכת העיכול לא יתפקד בצורה תקינה, כדי להשפיע על כל מערכת העיכול. בדומה למערכות אחרות בגוף, גם במערכת העיכול, כשבעיה מסוימת לא זוכה למענה או לטיפול, הדבר ישפיע על איברים אחרים ויזיק למערכת כולה.

האם אנו יכולים לזהות באופן עצמאי תסמינים לבעיות במערכת העיכול? חשוב לשים לב לתסמינים שעשויים להופיע בגופנו ולהיות עם תחושת מודעות פנימית, אבל בדיקה מקיפה יותר צפויה לספק לנו את התמונה המלאה בנוגע למערכת העיכול שלנו.

מעי רגיז

חלק מהסימפטומים המלווים לתסמונת המעי הרגיז מתבטאים בין היתר בגזים, בכאבי בטן כרוניים, בתחושת נפיחות בבטן ובהקאות. תופעות אלה פוגעות בצורה משמעותית באורח החיים של הסובלים ממעי רגיז. תסמונת זו נחשבת לאחת השכיחות בעולם, ומופיעה בקרב כ-15 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה בשלבים שונים במהלך החיים. התסמונת הזו שכיחה יותר בקרב נשים (יחס של 3:1 לעומת גברים).

על כן, כאשר התסמונת מאובחנת ומקבלים תמונת מצב מלאה על מערכת העיכול, ניתן להתאים תכנית טיפול שצפויה להפוך את תדירות הופעת הסימפטומים לתדירה פחות.

את תופעת המעי הרגיז ניתן לקשור פעמים רבות לבעיות ולמחלות שונות במערכת העיכול, דוגמת צליאק, קרוהן, שינויים תכופים בהרכב החיידקים המצויים בגופנו, חוסר איזון בחיידקי המעיין ועוד. הבירור הינו הכרח במקרה זה: בדיקה ומעקב אחר הסימפטומים, בחינת שכיחות הופעתם, מעקב אחר תזונת המטופל/ת, בדיקות מעבדה פונקציונליות ועוד.

איך מטפלים במעי רגיז ובמערכת העיכול?

לאחר שמתקבלות תוצאות הבדיקות, בדרך כלל מתקבלת אינדיקציה למקור הבעיה, ומותאם למטופל/ת שינוי באורח החיים ובהרגלי התזונה. השינוי באורח החיים והארוחות נחשב משמעותי ומקיף מאוד, ועל המטופל/ת להקפיד מאוד על שגרת תזונה הכוללת ארוחות בכמויות קטנות במהלך כל היום, הכוללות מרכיבים חשובים לחיזוק מערכת העיכול. כמו כן, מצופה מהמטופל/ת לבצע פעילות ספורטיבית מסוימת במהלך השבוע, ליטול תוספי תזונה ועוד.

במקרה שבו השינויים לא מסייעים לשיפור ולהקלה בבעיות במערכת העיכול ודרכי הטיפול מגיעות לכדי מיצוי, ניתן להתאים טיפול תרופתי.

06-2
06-3
WhatsApp שלחו לנו הודעות וואטסאפ!