מתח חרדה ודיכאון

מתח חרדה ודיכאון

הקשר בין המעי לראש

אנחנו יודעים היום, שחוסר איזון בהרכב חיידקי המעי, עלול להיות גורם עבור מגוון מחלות פסיכיאטריות ובמיוחד חרדה. מחקרים מראים שאנשים אשר סובלים מבעיות במערכת העיכול, בעלי סיכוי רב יותר לסבול מחרדה. בנוסף, מחקרים מראים שכאשר תפקוד מערכת העיכול משתפר, כך גם משתפרת עוצמת החרדה.

תסמינים נפשיים כגון חרדה או דיכאון, נחשבים כתופעות שכיחות, אך כאלה הגורמות לירידה משמעותית ברמת איכות החיים. פעמים רבות, כשמטופלים מגיעים לרופא פסיכיאטרי על מנת לטפל בבעיות אלו, הרופאים נותנים תרופות מרשם כגון ציפרלקס, קלונקס וכדורים אחרים. אותם המטופלים מעידים כי לאחר תקופה של כחצי שנה של שימוש בתרופות, מתחילות להופיע גם תופעות לוואי שונות כגון עייפות, נשירת שיער, השמנה ועוד.

מה ניתן לעשות?

לפי הנטורופת רון יפה, היום ניתן לאבחן את הבעיה ואת הטיפול האופטימלי עבורה, בבדיקת מעבדה בשילוב ייעוץ של טיפול פונקציונלי. במידה ומאבחנים כי מקור הבעיה מגיע עקב פעילות לא תקינה של מערכת העיכול, קיימת סבירות גבוהה למתן תרופות פסיכוביוטיות, אשר מעלימות את תסמיני החרדה והדיכאון בצורה אפקטיבית ביותר.

פסיכוביוטיקה מתייחסת לחיידקים פרוביוטיים ידידותיים. מתן של תרופות פסיכוביוטיות, הוכחו במחקרים קליניים כטיפול אפקטיבי עבור מצבים נפשיים. לפי דוח ארגון הבריאות העולמי, מספר הסובלים מהפרעות הקשורות בדיכאון ב-50 אחוז בתוך שני עשורים בלבד. בגופנו קיימים כ 100 טריליון חיידקים, המונים 1000 זנים שונים, שנמצאים באופן קבוע במעיים שלנו. חיידקים אלה, מסייעים בעיכול מזון ובבריאות מערכת העיכול. מחקרים רבים שנעשו לאחרונה בתחום, מעידים על כך שאותם חיידקים מתקשרים עם המוח שלנו, דרך Gut Brain Axis (ציר מעי-מוח), ובדרך זו, הם משפיעים על המצב הפסיכולוגי שלנו.

איזון בהרכב חיידקי המעי והשפעותיו

מחקרים קליניים אשר נעשו על רמות נמוכות של חיידק פרוביוטי מסוג Lactobacillus reuteri, הצביעו על קשר לחרדה חברתית, ואילו השלמה של החיידק הזה, סייעה משמעותית בתקשורת בין אישית. מחקרים נוספים שנעשו, הראו כי טיפולים באמצעות החיידק, הורידו רמות של התנהגות חרדתית בבעלי חיים, זאת ע"י הורדת של רמות הורמוני הסטרס והראו עליה ברמות הורמון האוקסיטוצין, הקשור להתנהלות חברתית.

02-inner1
02-inner2
WhatsApp שלחו לנו הודעות וואטסאפ!